Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti

 

 

Zakaj se splača vlagati v promocijo zdravja?

 

Bolniška odsotnost delavcev(absentizem) delodajalca dejansko bremeni dvojno. Najprej mora plačati bolniško odsotnost delavca, hkrati pa »trpeti« odsotnost prihodka, ki ga ta delavec ustvarja, ali pa zaposliti in plačati nadomestnega delavca.

 

Organizaciji se sredstva, investirana v dejavnosti promocije zdravja, večkrat povrnejo. Kaj kažejo številke?

 

  • Med udeleženci programov promocije zdravja se zmanjša odsotnost z dela za 12 do 36 odstotkov (KIMDPŠ, 2012).
  • Izračunali so razmerje med vložki v programe PZD in prihranki zaradi manjše odsotnosti z dela, ki naj bi segalo od 1 proti 2,5 do 1 proti 10,1 (VIR: . https://osha.europa.eu/)
  • Raziskave kažejo, da je z vsakim evrom, vloženim v zdravje zaposlenih, v povprečju prihranjenih med 2,50 in 4,80 evrov (vir: OSHA, Evropska agencija za varnost in zdravje pri delu).

 

Zdravi in zadovoljni delavci, ki delajo v varnem in spodbudnem delovnem okolju, so produktivnejši in ustvarjalnejši, redkeje zbolijo in redkeje odhajajo v bolniški stalež, organizaciji ostajajo zvesti, s svojim pozitivnim odnosom do dela in organizacije pa prispevajo tudi k njenemu boljšemu ugledu v javnosti.

 

 

Kako vas podpremo?

 

1) Pripravimo in izvedemo delavnice promocije zdravja v vaši organizaciji

 

Pripravimo osnovni model programa promocije zdravja na delovnem mestu. Stremimo k temu, da je zelo konkreten, uporaben in prilagojen konkretnim potrebam zaposlenih, ki se zavedajo pomena zdravja in dobrega počutja na delovnem mestu.

 

Cilj teh delavnic je:

 

  • ozaveščati lastno zdravje in počutje na delovnem mestu;
  • prepoznavati vpliv lastnega zdravja in počutja na delo;
  • prepoznavati vpliv lastnega počutja na odnose na delovnem mestu;
  • vzpostavljati dobro zdravje za namen preprečevanja bolezni in poškodb pri delu;
  • osvojiti tehnike samopomoči kot orodje uravnavanja počutja na delovne mestu;
  • naučiti se usvajati navade zdravega življenjskega sloga in opuščanje nezdravih razvad;
  • spoznavati nove trende s področja zdravja in dobrega počutja;
  • prepoznavanje situacij in občutij, ki za posameznika predstavljajo “energijsko izgubo”;
  • naučiti posameznike sprejeti odgovornost za lastno zdravje (proaktivnost);
  • zgraditi močne, samostojne in stabilne posameznike.

 

Nekaj osnovnih delavnic si lahko ogledate: https://korak-kadri.si/izobrazevanja/zdravje-na-delovnem-mestu/

 

 

2) Izvedemo prilagojeno usposabljanje zaposlenih za promotorje/ke zdravja v organizaciji (5 x po 8 ur)

Usposabljanje promotorjev/k zdravja izvedemo v seminarski obliki predavanja po tematskih sklopih. V sklepnem delu se uporabi metoda diskusije. Trajanje usposabljanja se lahko ustrezno prilagodi glede na predznanje kandidatov.

 

Usposabljanje je sestavljeno iz petih vsebinskih sklopov:

 

  • Fizično področje zdravega življenjskega sloga
  • Čustveno področje zdravega življenjskega sloga
  • Socialno področje zdravega življenjskega sloga
  • Mentalno področje zdravega življenjskega sloga
  • Duševno področje zdravega življenjskega sloga.

 

3) Pripravimo celovit program promocije zdravja v vaši organizaciji in spremljamo uspešnosti

Za vas analiziramo vaše potrebe in na podlagi rezultatov raziskave ter vaših možnosti pripravimo vaši organizaciji prilagojen program, ki bo zadostoval in celo presegal zakonske zahteve. Organizacija pridobi izdelan specifičen program promocije zdravja, ki ga nato izvaja skladno z načrtom in ukrepi, ki so opredeljeni kot potrebni, smiselni in celostni. Organizacija tudi pridobi izdelane vse potrebne akte, kot priloge programa promocije zdravja na delovnem mestu.

 

 

Katere so zakonske podlage?

 

Na podlagi 6. člena ZVZD-1 mora delodajalec sprejeti ukrepe na področju promocije zdravja.

Na podlagi 32. člena ZVZD-1 mora delodajalec tudi načrtovati, izvajati in spremljati ta proces, zanj pa zagotavljati potrebna sredstva in določiti način spremljanja procesa.

Informacije:

Jana Mlačnik

031 729 908

jana.mlacnik@cene-stupar.si

 

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih