ZAKAJ SE SPLAČA VLAGATI V RAST IN RAZVOJ STAREJŠIH?

Kakšni so motivi delodajalca za vključevanje svojih zaposlenih v izobraževanje? Kaj se skriva za motivom osebne rasti in osebnega razvoja zaposlenega? Ali podjetja svojim zaposlenim v delovnem času nudijo izobraževanja za njihovo rast in razvoj? Zakaj izobraževati manj izobražene, starejše delavce, v katerih rast in razvoj se doslej ni vlagalo? Dolgo časa so bili ti delavci »nevidni» oziroma v razvojno-izobraževalnem smislu »zapostavljeni oz. zanemarjeni«. Možnosti za osebno rast in osebne spremembe zaposlenih so pogoj za spremembe na delovnem mestu, za dobre odnose. So temelj spoštovanja na delovnem mestu, so način ko zadovoljni delavec lahko postane zavzeti delavec.

Pa pojdimo od začetka…

 

Prav vsi se zavedamo, da nas je delodajalec zaposlil zato, ker imamo določena znanja ter da v zameno dobimo plačo. Plačo dobi Pavle, ki popravi 3 dvigala, Cvetka proda 10 kosov oblačil, Mojca poknjiži 28 računov. Delovno razmerje se nadaljuje, če so Pavle, Cvetka in Mojca vedno tako »uspešni«, če ne delajo veliko (večjih) napak, če se »lepo« vklopijo med svoje sodelavce. Na usposabljanje jih delodajalec pošlje večinoma zato, da bi izboljšal njegove prodajne veščine, komunikacijo z naročniki, organizacijske veščine ali da se seznanijo z novostmi pri delu, ki jih potem vpeljejo v svoje delo. Veliko jih na izobraževanja tudi ne hodi. Bodisi, ker ne želijo, bodisi, ker razvoj »nižjega, manj  izobraženega kadra«, ki v podjetju ni ključen, ni prioriteta delodajalca.  

 

Kot svetovalci velikokrat srečujemo zaposlene, ki v podjetjih delajo že vrsto let. Na primer: 51-letna Ančka opravlja povsem rutinsko delo v proizvodnji, 8 ur dnevno dela podobne gibe. Ne dela za tekočim trakom, vendar delo zagotovo ni razgibano. Normo dosega in tako ne vidijo potrebe, da bi podjetje vanjo »vlagalo«, jo pošiljalo na skrbno izbrana usposabljanja. Pa vendar: ali je pomembno, da se Ančka nauči česa novega? Kdo bolje pozna delovni proces kot Ančka? Nihče! In prav zato, je potrebno, da se nauči nekaj novega. Delavci, ki so dolgo v podjetju so lojalni in predvsem poznajo vse bližnjice, pasti in tehnike dela za svoje področje. Če se bodo delavci počutili cenjene, pomembne in spoštovane, bodo v podjetju ostali še naprej. Če je delavec že dolgo časa v podjetju, pomeni tudi, da dobro opravlja svoje delo. Vedno pa se najde nekaj, kjer lahko svoje delo izboljša, nadgradi in predvsem olajša. Pa naj bo to poznavanje jezikov in s tem lažje upravljanje s stroji, ker končno razume navodila ali pa tečaj komuniciranje, kjer reši še zadnje zagate, ki hitro prinesejo komunikacijske šume in s tem zboljša klimo med zaposlenimi ali s strankami.

 

V zadnjem času sem bila lepo presenečena! Delodajalci čedalje pogosteje v izobraževanja vključujejo vse kadre, ki na prvo oceno niso ključni, so pa zelo pomembni.

 

Ne dolgo nazaj je vodja kadrovske službe v srednje velikem slovenskem podjetju, zaposlene – tiste starejše in s poklicno šolo, takole nagovorila ob pričetku izobraževalnega programa: »Ta program je le za vas, za vašo osebno rast.« Prav presrečna sem, da delodajalci opažajo, kako pomemben del posameznikovega življenja so. Tako lahko z izobraževanjem, ki je namenjen samo njim in njihovi osebni rasti pripomorejo k izboljšanju celotne klime podjetja.

 

Ko smo se s predavateljico tega izobraževanja ob zaključku pogovarjali nam je dejala: »Z zaposlenimi na srečanjih nisem nič pametna, biti moram življenjska in to takoj začutijo. Tam sem odkrita in se jim dam brez pretvarjanja. Jaz sem jaz in oni so lahko oni. Tako so se povsem odprli in se veselili novih znanj.« In prav to je ključ do večje motivacije zaposlenih. Pustite, da so pomemben del vaše zgodbe in jim to tudi pokažite.

 

Čeprav se morda na začetku zaposlenim zdi, da izobraževanje ne bo ničesar dobrega prineslo, so navadno ob zaključku izjemno zadovoljni. Zakaj? Ker na izobraževanju zaposlene nekdo posluša, spoštuje njihovo znanje in poskuša implementirati nova znanja v njihova obstoječa, hkrati pa ničesar ne zahteva od njih. Vse ostalo se zgodi samo.

 

Posameznik, ki se osebno razvija, raste, spreminja, bo gradil tudi boljše odnose na delovnem mestu. Vemo pa, da je rast zaposlenih in podjetja odvisna od odnosov. Dobre odnose pa gradijo zadovoljni zaposleni.

 

Programi za osebno rast in razvoj zaposlenih so del programov v okviru projekta KORAK-Kompetence za razvoj kariere 2019-2022, za starejše od 45 let ter z največ V. stopnjo izobrazbe brezplačni.

 

Do naslednjič,

Jana

 

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

 

 

 

Aktualno

november 2019
  • po
  • to
  • sr
  • če
  • pe
  • so
  • ne
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih