Skoči v vodo in (s)plavaj

Vsakdo od nas se je znašel v situaciji, ko je prišel na novo delovno mesto, brez navodil za delo in brez konkretnega prenosa znanja.

Eden od načinov usposabljanja in prenosa znanja je tudi mentorstvo, ki ima mnoge pozitivne posledice, saj je dolgoročno časovno in stroškovno učinkovit. O njegovi smiselnosti pišem v nadaljevanju.

 

Zakaj pa je pravzaprav mentorski sistem sploh potreben in smiseln?

Ima veliko dodano vrednost tako za samo podjetje kot sodelujoče zaposlene, ki so ali v vlogi mentoriranca ali pa v vlogi mentorja. Gre za sistem, kjer se prenašajo znanje in (ne)formalne informacije. Zgodi se psihološka zaveza med mentorjem in mentorirancem, razvije se zaupanje, povezovanje in nenazadnje priznanje mentorju.

 

Plavanje v nemirnih vodah

Moja prva izkušnja z mentorstvom, pred zaposlitvijo na našem zavodu Cene Štupar - CILJ, ni bila pozitivna. Formalnega mentorja/mentorice nisem imela, bila sem prepuščena sama sebi, torej sem plavala. A meni, ki vedno in v vsaki situaciji vidim samo pozitivno, to ni predstavljajo večje težave. Uživala sem v raziskovanju dela in učenju ter imela to srečo, da sem se imela na koga obrniti v trenutkih nevednosti. Z veseljem so mi pomagali, ko je bilo to potrebno in kar se Mira nauči, to Mira zna.

 

Kakšna je cena, kadar mentorskega sistema ni?

Seveda je šlo na račun mojega plavanja veliko več truda, časa in včasih tudi živcev ob iskanju odgovorov. Rek, da je čas denar, vsi poznamo in prihranek časa bi lahko bil mnogo večji, če bi ob sebi imela mentorja.   Ne smemo pa zanemariti tudi vidik stresa in tesnobe, ki jo marsikdo v podobni situaciji lahko doživi, kar lahko vodi celo v izgorelost, le–ta pa v dolgotrajno bolniško. Nekaj, kar si delodajalci ne želijo.

 

Moja osebna izkušnja z mentorstvom

Moja izkušnja z mentorstvom pri sedanjem delu je popolnoma drugačna. Imela sem prijateljico na delovnem mestu (workplace buddy), kar je le ena izmed možnih oblik mentorstva. Delo mi je predajala strukturirano, učila me je, mi pomagala in mi bila vedno na razpolago. Tako sem bila zmožna v  zelo kratkem času prevzeti in voditi kar nekaj zahtevnih projektov sočasno. Ravno s pomočjo mentorstva je moj direktor lažje prepoznal moje kompetence in sem zaposlitev, ki naj bi sicer bila kratkotrajna, ohranila. Zaradi sodelovanja z mojo mentorico sva se povezali in premostili medgeneracijsko razliko, ki je bila med nama.

 

Naj bo mentorstvo veslo, ki vam bo pomagalo plavati v nemirnih vodah

Verjamem, da tudi vi kot delodajalci želite ekonomično ravnati in čim hitreje nekoga naučiti splavati, to pa lahko naredite na več različnih načinov. Naj jih nekaj naštejem: mentorstvo študentom/praktikantom, mentorstvo za namen prenosa znanj, prijatelj na delovnem mestu (workplace buddy), obratno mentorstvo in onboarding mentor. Ker celotno mentoriranje temelji na komunikaciji bomo naslednjič spregovorili o različnih načinih komuniciranja in tipih osebnosti po SDI modelu, ki vam ga opišem naslednjič.

Na kratko, gre za orodje, ki pomaga pri učinkovitem delu v skupinah in mentoriranju.

 

Če bi želeli še več izvedeti o oblikah mentoriranja in potrebujete pomoč pri vpeljavi mentorstva v vašem podjetju vam bomo pri tem pomagali in bili vaša podpora. Pišite nam na mira.jakupaj@cene-stupar.si. Več o tem najdete tukaj.

 

 

 

Za vas piše: 

MIRA JAKUPAJ

 

Po izobrazbi univerzitetna diplomirana sociologinja kulture in profesorica teologije. Že izbira študija kaže na to, da so jo od nekdaj zanimali ljudje, odnosi in različne kulture. V vsakem podjetju se izoblikuje specifična kultura, ki jo soustvarja vsak zaposleni in odnosi med njimi. Mira rada raziskuje odnose in sliši potrebe podjetij s področja razvoja kadrov. S svojim dosedanjim delom je pridobila izkušnje s širokim spektrom različnih ciljnih skupin in s tem izpolnjuje svojo željo po delu z ljudmi. Najbolj je zadovoljna v dialogu, ko ima možnost sogovornika poslušati in ga preko postavljanja vprašanj privesti do odgovorov, ki jih ima vsak posameznik že v sebi.

 

 

Sodelavci o Miri: 

  • Njen smeh  je zelo nalezljiv in razoroži še tako resnega sogovornika
  • Energična, prijazna, vedoželjna in pripravljena se učiti novih stvari.
  • Izredna govornica, povezovalka dogodkov, to ji je pisano na kožo, kakor tudi delo v marketingu in promociji.

 

Mira je dosegljiva na:

mira.jakupaj@cene-stupar.si,

030 640 262

Za nami so pestri Dnevi svetovalnih središč in Tedna vseživljenjskega učenja.

 

Kaj smo do sedaj počeli?

 

Uspešno smo kljubovali koroni in izpeljali različne delavnice na katerih smo vadili spomin, se učili slepo tipkati, ugotavljali učne tipe in poklicne interese ter iskali svoje sidro. Bili smo tudi gostje na Zavodu RS za zaposlovanje (UE Domžale), kjer smo predstavljali projekt #Začetna integracija priseljencev, prav tako pa ste nas lahko obiskali na stojnici Mestne knjižnice Ljubljana. Pri tem nismo pozabili na naše odlične projekte #Korak-Kompetence za razvoj kariere ter #Svetovanje za zaposlene.

 

 

 

 
 

 

Izjava svetovanca

 

G. Eugene Kuznetsov, svetovanec Svetovalnega središča osrednjeslovenske regije, nam v kratkem intervjuju predstavi, kaj je pridobil s svetovanjem, ter koristi reševanja vprašalnika SVOS.

 

Vabljeni k ogledu!

 

 

 

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

 

 

 

Aktualno

september 2020
  • po
  • to
  • sr
  • če
  • pe
  • so
  • ne
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Povezane novice

Mladi so taki… Starejši so taki… Za generacijo X je značilno to, za generacijo Z je značilno ono. Naj že na začetku povem, da to ne bo razmišljanje o značilnostih enih in drugih. O tem je bilo že ogromno napisanega. To bo tekma. Tekma med enimi in drugimi na igrišču IKT kompetenc. Bolje rečeno tekma s stereotipi o enih in drugih.

 

Kakšni so motivi delodajalca za vključevanje svojih zaposlenih v izobraževanje? Kaj se skriva za motivom osebne rasti in osebnega razvoja zaposlenega? Ali podjetja svojim zaposlenim v delovnem času nudijo izobraževanja za njihovo rast in razvoj? Zakaj izobraževati manj izobražene, starejše delavce, v katerih rast in razvoj se doslej ni vlagalo? Dolgo časa so bili ti delavci »nevidni» oziroma v razvojno-izobraževalnem smislu »zapostavljeni oz. zanemarjeni«. Možnosti za osebno rast in osebne spremembe zaposlenih so pogoj za spremembe na delovnem mestu, za dobre odnose. So temelj spoštovanja na delovnem mestu, so način ko zadovoljni delavec lahko postane zavzeti delavec.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih