Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti
TVU, vseživljenjsko učenje, zaposleni, izobraževanje, kompetence

Kar se Janezek nauči, za Janeza danes ni več dovolj…

Vsi dobro poznamo slovenske pregovore. Kar se Janezek nauči, Janez zna. Navada je železna srajca. Pa res vzdržijo v današnji, hitro se spreminjajoči sodobni družbi, ki od nas zahteva nenehno prilagodljivost in učenje novih stvari?

Omenjeni pregovori res niso iz trte zviti. Vsi, ki se ukvarjamo izobraževanjem in razvojem odraslih, se tega dobro zavedamo. Če se izzivom sodobne, hitro se spreminjajoče družbe, mladi hitro prilagajajo, saj so vajeni frekventnega okolja; tehnologija jim je tako rekoč položena v zibko, z novostmi v tehnologiji pa dobesedno rastejo in se skupaj z njimi razvijajo, pa je toliko težje to za starejše. Zato je pri spodbujanju učenja eden od pomembnih faktorjev spodbujanje motivacije za učenje.

 

 

Tedni vseživljenjskega učenja – največja promocijska prireditev učenja kot priložnost za spodbujanje motivacije za izobraževanja

 

Zaključujejo se Tedni vseživljenjskega učenja. Z njimi na spodbuden in igriv način opozarjamo na vseprisotnost in pomembnost učenja – v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema. Projekt usklajujejo na Andragoškem centru Slovenije, prirejajo pa ga v sodelovanju s stotinami ustanov, skupin in posameznikov.

 

 

V našem zavodu Cene Štupar – CILJ, ki je eden od izvajalcev prireditev že od vsega začetka tega projekta, smo tudi letos, kljub spremenjenim razmeram zaradi epidemije koronavirusa, izpeljali različne delavnice, na katerih smo vadili spomin, se učili slepo tipkati, ugotavljali učne tipe in poklicne interese ter iskali svoje karierno sidro, s čimer smo pri številnih udeležencih spodbudili željo po nadaljevanju učenja v daljših izobraževanjih.

 

 

»Če ne bi prišla na delavnico o učnih tipih, kjer sem na igriv spoznala svoj učni tip – moj je vizualni in kako moram prilagoditi lastno učenje ter katere tehnike učenja moram uporabljati, da si najbolje zapomnim stvari, se nikoli ne bi vključila v tečaj angleškega jezika«, je samo eden od odzivov udeleženke TVU delavnice.

 

 

Zakaj spodbujati vseživljenjsko učenje v podjetjih?

Ker je znanje pomemben element uspešnosti podjetja.

 

 

Vsako usposabljanje je za zaposlenega koristno, bodisi za potrebe dela bodisi za osebni razvoj, socialno vključenost ali angažiranost. Za podjetje je seveda najpomembnejše izobraževanje za potrebe dela. Vendar ne gre zanemariti tudi ostale vidike, ki namreč pomembno vplivajo na notranjo motivacijo zaposlenih. Če se bodo zaposleni imeli možnost vključiti v izobraževanja po lastni volji in izbiri, bomo pri njih spodbudili vseživljenjsko učenje kot vrednoto in se bodo tako lažje tudi vključevali v izobraževanja za potrebe dela.

 

 

Pomembno je ustrezno predstaviti cilje in pomen usposabljanj vsem, pri tem pa ne smemo pozabiti na ostale zaposlene, saj odobravanje oz. neodobravanje sodelavcev pomembno vpliva na motivacijo za učenje in prenos naučenega v uporabo.

 

 

Zaposlene vključite v načrtovanje in izvedbo usposabljanj

 

Naše izkušnje kažejo, da so zaposleni, ki so vključeni v načrtovanje in izvedbo izobraževanj, bolj motivirani za učenje kot tisti, katere se ne vključuje v ta proces. Prav tako je pomembno pri načrtovanju izobraževanja upoštevati obstoječe znanje zaposlenih in to upoštevati ter vključiti v pripravo izobraževanj.

 

 

Razvojni načrt posameznika kot osnova za izobraževanja

 

Najbolj optimalno je, če so usposabljanja načrtovana v skladu z razvojnim načrtom zaposlenih, saj se na ta način zaposleni bolj ponotranji z naučenim, usposabljanje pa se tako lahko nadgrajuje v daljšem časovnem obdobju, postane kontinuirano in vseživljenjsko.

 

 

Izmerimo ključne kompetence zaposlenih

 

Obstaja namreč pozitivna korelacija med razvitostjo splošnih kompetenc zaposlenih in uspešnostjo podjetja. Razvite splošne kompetence so namreč potrebne za vsako delovno mesto. Zamislite si zaposlenega, Janeza, ki dela v vašem podjetju že 30 let. V kolikor Janez nima razvitih osnovnih kompetenc oz. jih sproti ne razvija, je potrebno ob vsaki, najmanjši novosti delovnega procesa, v njega investirati čas, denar oz. čas drugih zaposlenih, ki mu bodo pomagali pri usvajanju delovnih nalog, ki so povezane z najosnovnejšimi kompetencami. Pomnožite ta čas s številom let.

 

 

V našem zavodu v okviru projekta Svetovanje za zaposlene izvajamo brezplačne svetovalne pogovore za zaposlene, ki vključujejo tudi testiranje z različnimi orodji, kot je npr. orodje SVOS – novo orodje v slovenskem prostoru, ki je naša nova pridobitev, pod koordinatorstvom Andragoškega centra Slovenije. SVOS je spletni pripomoček, s katerim je možno brezplačno oceniti lastne spretnosti, kot so matematične, besedilne, IKT kompetence – reševanje nalog v tehnološko bogatih okoljih. Ustrezen je za odrasle vseh starosti in omogoča takojšen vpogled v rezultate. Glede na rezultate je starejše od 45 let možno vključiti v brezplačne, po meri narejene izobraževalne programe, v okviru projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere 2018–2022.

 

 

Da Janez ne bo ostal Janezek celo življenje in bo postal Janez v službi, doma in v vseh vlogah, ki jih prevzema.

 

 

Za več informacij pišite na: dragica.glazar@cene-stupar.si (vodja projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere 2018–2022).

 

 

 

Za vas piše: 

DRAGICA GLAŽAR

 

Po izobrazbi univerzitetna diplomirana politologinja, s 13-letnimi izkušnjami na področju izobraževanja odraslih in razvoja človeških virov. Projektni manager, ki se že vrsto let ukvarja s pripravo in izvedbo različnih evropskih in nacionalnih projektov s področja razvoja ljudi. Poleg veščin projektnega managementa pa njeno delo zajema tudi motiviranje in spodbujanje ljudi h kariernemu razvoju. V dosedanji karieri je imela priložnost poglobljeno sodelovati z različnimi ciljnimi skupinami, zaposlenimi, starejšimi, priseljenci, manj izobraženimi idr. Največji izziv ji predstavlja motiviranje ljudi za njihov razvoj, največje zadovoljstvo pa ji predstavlja, ko spodbudi ljudi k prevzemanju odgovornosti in k njihovim prvim korakom pri razvoju lastne kariere. Je karierna svetovalka, SDI facilitatorka, UŽU mentorica in NPK svetovalka. Sodeluje pri razvoju različnih storitev s področja razvoja kadrov in pri pripravi izobraževalnih programov za odrasle, še posebej za starejše. Ima pridobljen certifikat Glasnik razvoja starejših. Podjetjem svetuje pri razvoju kadrov različnih ciljnih skupin zaposlenih. Skupaj s podjetji pripravlja, oblikuje in skrbi za izvedbo izobraževanj za zaposlene s področja komunikacije, medgeneracijskega sodelovanja, zdravja na delovnem mestu idr.

 

 

Sodelavci o Dragici:

  • Prisega na zdravo prehrano, a Manner politankam se vseeno ne more upreti.
  • Je zelo predana, trdno stoji za svojimi načeli.

 

Dragica je dosegljiva na:

dragica.glazar@cene-stupar.si,

030 642 425

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih