Blog

 

 

Tematika
računalništvo
osebnostna rast
medkulturne
kvalitetno preživljanje prostega časa
komunikacijske veščine
zaposlitev/kariera
skrb za sočloveka
podjetništvo
delo od doma
zdravje na delovnem mestu
orodja za spoznavanje
izobraževanje
medgeneracijsko sodelovanje
Avtor
Rok Trdan
Maja Rotar
Dragica Glažar
Renata Bačvić
Andreja Glavač
Nataša Turk
Jana Mlačnik
Mateja Lakner Vrtačnik
Nina Živković
Sabina Zupan
Katja Potočnik Nussdorfer
Mira Jakupaj

Za nekatere od nas se bliža čas dopustov in morda ležanje na plaži, kjer bomo razmišljali o smislu življenja in iskali Bit.

Imam 3 otroke, delovno mesto me čaka v kraju, ki je od mojega doma oddaljeno skoraj 50 km. Veste kaj to pomeni?

Pomeni, da je čas zame zelo dragocen. Čas je zame trenutno, poleg zdravja, največja vrednota.   

Kako in s čim ukanim tatove, s katerimi se vsak dan borim tako v službi kot doma? Veliko je tatov, ki kradejo moj dragoceni čas.

Čeprav so dobro znani pozitivni vidiki programov promocije zdravja na delovnem mestu, podkrepljeni s številnimi, relevantnimi raziskavami tako v slovenskem kot mednarodnem okolju, v številnih organizacijah promocija zdravja in zdravega življenjskega sloga zaposlenih še ni zaživela kot del vsakdana. 

20. junija vsako leto obeležujemo svetovni dan beguncev, a tudi drugače je veliko govora o migrantih, beguncih, prosilcih za mednarodno zaščito, osebah z mednarodno zaščito. Preko pogovora velikokrat ugotovimo, da marsikdo napačno tolmači izraze povezane z migrantsko tematiko. Torej začnimo pri osnovah.    

Naš košarkarski biser se je vrnil v službo. Letošnje poletje bo zanj delovno. Za razliko od prejšnjih let. Za marsikoga od nas bo letošnji poletni dopust zaradi okoliščin, v katerih smo se znašli, bistveno drugačen kot prejšnja leta.

Kaj bi naredili z besedami, da vaša komunikacija le ni tako jasna, kot mislite, da je? Ste pripravljeni na iskreno mnenje sodelavca?

Vsakdo od nas se je znašel v situaciji, ko je prišel na novo delovno mesto, brez navodil za delo in brez konkretnega prenosa znanja.

Serviser ne obišče iste hiše vsak dan. Servis izvaja na različnih napravah v hiši, ne le vedno na eni in isti.   

Brez rednega vzdrževanja še tako dobra in draga naprava na dolgi rok ne dela več.

Razvoj kadrov je kot servisiranje. Potrebno je. Redno naj bo. Vključimo vse, ki so tega potrebni.    

Večkrat slišimo, da starejši niso tako motivirani za delo kot mlajše generacije. Da se ne morejo izmojstriti v novih spretnostih, sploh v novih tehnologijah. Da niso ustvarjalni. Da se počasneje učijo in si manj zapomnijo. Da so umsko in fizično manj zmogljivi.

Pa to res drži?

Poznate mite o starejših zaposlenih? Najbrž jih.  

Z gotovostjo lahko trdim, da imate starejše zaposlene v svoji bližini. V službenem ali domačem okolju. Tako iz prve roke lahko veste kako delujejo in razmišljajo. 

Morda ste že sami prestopili magično mejo 45, 50, 55 let, ki zaposlene opredeljuje kot »starejše«. 

Kaj se dogaja v glavah starejših zaposlenih, da  delujejo tako, kot pač delujejo?

Vas zanima kako se jim približati  pri načrtovanju njihovega kariernega razvoja in izobraževanja zanje?  

Obožujem hribe. Čedalje bolj. No, v resnici obožujem osvajanje hribov. Če gre za novo osvojenega, toliko bolje. Obožujem občutek stati na njegovem vrhu. Dihati svež zrak, uživati v razgledu in občudovati lepote stvarstva.

Ste v zadnjih dveh mesecih delale od doma in imate vrtčevske ali šoloobvezne otroke?  Je mož slučajno delal? Ste stike z babicami in dedki, zaradi njihove varnosti, prekinili?  Je to tudi vaša situacija zadnje čase? Ali še traja?  

Kaj ste odgovorile, ko vas je kdo vprašal: »Kako si?»

Odlično? Jaz ne. Jaz sem zelo pogosto slišala in tudi dala odgovor: »Zmešalo se mi bo!«

Zgodba o krofu in asertivnosti

Več kot 65% odstotkov zaposlenih pridobljenega znanja ne prenaša v prakso.

Se tudi vam dogaja, da pošiljate zaposlene na usposabljanja, potem pa to pridobljeno znanje zaposlenih nikakor ne zaživi v praksi?

Pretekli teden smo imeli on-line srečanje s stranko. Predstavniki so dejali, da imajo sedaj čas, ki ga prej niso imeli. Čas za načrtovanje, kako bodo pričeli z razvojem svojih zaposlenih. Zaposleni so sicer na čakanju doma, vendar, ko se bodo vrnili, želijo imeti pripravljen načrt razvoja.

Od 16. marca dalje je učenje na daljavo postalo vsakdan vsake družine, ki ima v svoji sredi šoloobveznega otroka. Kaj pa podjetja in posamezniki, se tudi vi poslužujete webinarjev in različnih izobraževanj na daljavo? 

Verjetno se vsi lahko strinjamo, da je dobro načrtovana kariera pomembna za srečno in zadovoljno življenje.

Starši, ki so že v svojih najstniških letih sprejemali odločitve glede izbire šole in poklica, lahko zdaj zelo dobro razumejo dileme svojih otrok.

Ste vedeli, da so jetra najtežji organ, ki tehtajo pri odraslem človeku med  1,3 in 1,8 kg in hkrati največja in najpomembnejša žleza v telesu?

Da skozi jetra preteče vsako minuto 1,5 litra krvi in da so glavni laboratorij telesa? In da so jetra prvi organ, ki je v razvoju zarodka oskrbljen s krvjo in imunskimi celicami?

Bil je petek, 13. marca. Zadnji dan, ko smo sodelavci še skupaj delali v pisarnah. Občutki zaradi prihajajoče samoizolacije so bilo mešani. Ko sem zapuščala stavbo, me je prešinila misel, da življenje nikoli več ne bo enako, kot je bilo.

Včeraj mi reče gospa zaskrbljeno:« Veste, jaz delam z rokami.«  Pa sva imeli svetovanje po telefonu. Kakšno debelo uro je trajalo. Obe sva bili zadovoljni, ni naju prekinjalo. Še bolj pomembno - ni je bilo strah, da bo kaj narobe pritisnila.

Prav zares sem ga! In naj vam povem, še prav dober je bil. V zadnjih dnevih veliko poslušam in berem o tem, kako je zdaj pravi čas, da se umirimo, povežemo s seboj, družino, naravo … Zdaj, ko imamo ves ta čas na voljo. Na drugi strani lahko prav tako veliko preberemo na temo dela od doma in kako se ga lotiti.

 

Daljnega leta 1940 je Mabel Stegner pripravila prvi »smoothie«, ki se je ohranil vse do danes. Mabel, ki je delala v korporaciji Waring, je izdala knjigo receptov z naslovom " Electric Blender Recipes, v njej pa je opisala pripravo 12 mlečnih smoothiejev.

Pa vendar...imamo možnost odločitve.

 

Novoletna praznovanja so se zaključila, ljudje vstopajo v novo leto 2020 polni optimizma in načrtov.

Januar 2020; v javnosti se začenja omenjati nov virus, ki ga do tedaj še nismo poznali, mesto Vuhan na Kitajskem pa postane dnevna novica. Kaj se dogaja v tem 11 milijonskem mestu?

 

Za mano je dober teden dni dela na daljavo. Moj poštni predal in vsi kanali socialnih omrežij so zasuti z nasveti, priporočili, idejami, izzivi. Nasveti za učinkovito delo od doma. Priporočila, ki jih moramo upoštevati v času »korona krize«. Ideje za preživljanje časa za štirimi stenami. Izzivi, ki nas čakajo v prihodnjih mesecih. Ne manjka seveda kopice spletnih tečajev iz vseh mogočih področjih.

»Kdor ne pozna svojega diha, je že danes to, kar bo, ko bo brez njega« (kitajski pregovor)

 

Prvi vdih, zadnji izdih. Začetek in konec. Vir življenja in sprememb. Dih je življenje. Ves čas se premika, prihaja in odhaja. Je najmočnejša sila, ki zdravi, razstruplja, sprošča in nas vrača nazaj vase, k sebi. Ko smo v stiku s svojim dihom, smo v stiku s seboj, imamo nadzor nad svojimi čustvi in mislimi, nad svojim počutjem.

Zadelo nas je. Kot strela z jasnega. Kar naenkrat smo morali poslati naše zaposlene na delo od doma. Nismo bili pripravljeni, a se je zgodilo.

Da, takoj smo vzpostavili kanale komuniciranja za delo od doma. Zaposleni že komunicirajo z naročniki, dobavitelji in partnerji po e-pošti ali telefonsko, s sodelavci preko spletnih platform, kot so Google+, Slack ali MS Teams, za sestanke uporabljajo Skype ali druga spletna orodja.

Kako se vidite sami, kako vas vidijo drugi?

Kaj vas motivira?

Kaj potrebujete za povečanje učinkovitosti?

Kako shajati z drugimi, da bi dosegli zastavljene cilje?

Ljudje izhajamo iz različnih okolji. Le-ta so nam nudila v življenju različno podporo. Morda nismo imeli možnosti zaključiti želen izobraževalni program, morda smo se odločili za napačnega, morda v mladosti nismo bili dovolj zreli, morda ni bil pravi trenutek, morda,... Pa saj je pravzaprav vseeno!

Dejstvo, ki ga že vsi poznamo je, da toliko različnih in raznolikih generacij, vsaka s svojimi specifikami, kot jih je danes npr. v delovnem okolju, še ni bilo. Prav tako je delež starejših ljudi visok, kar nam kaže demografska slika prebivalstva Slovenije.

Napačen pristop vas lahko stane dobrega sodelavca!

 

Spremembe v podjetjih so večinoma strah in trepet vseh zaposlenih. Ljudje smo pogosto nagnjeni k izogibanju spremembam.  Ker pa so spremembe nujne za napredek in rast, je pristop k njihovem uvajanju ključen.

So čustva negativna in pozitivna?

Velikokrat slišimo, da so čustva negativna ali pozitivna, osebno menim, da čustva le so. Seveda so lahko tudi manj prijetna, zato verjetno nekaterim tudi pripisujemo negativen pomen.

Motivacija je zapletena zadeva

Motivacija je zapletena zadeva, mar ne? Na prvi pogled morda preprosta; da nekaj dosežemo, se je le potrebno motivirati ali pa motivirati druge.

Kako motivirati ljudi, da postanejo najboljša različica sebe? Kako motivirati samega sebe? Včasih drvimo proti cilju in našemu motorju zmanjka goriva na poti do ciljne črte. Zakaj izgubimo motivacijo? Kako si lahko pomagamo, sebi ali komu drugemu?

Ste za zaposlene organizirali in izvedli seminar z vrhunskim, priznanim izvajalcem, vendar ni bilo želenega učinka nanje oz. na njihovo delo?

Ste organizirali tečaj, katerega so »krvavo« potrebovali za delo, na koncu pa sta v učilnici  sedela le 2 ali 3 zaposleni?

So zaposlenih komentirali, da delavnica ni zadovoljilo njihovih pričakovanj?

Ali pa so se  zaposleni  navdušeni vrnili iz predavanja vrhunskega motivatorja, čez nekaj dni pa je le-to izginilo?  

»A bi selili vse naše dokumente v oblak?«

»Ogromno časa bi nam vzelo, pa saj veš, da nas ves čas roki priganjajo in hitreje naredimo po starem. Pa nekateri se niti ne bi želeli učiti nečesa novega. Pa kdo bo pri nas skrbel za vso to digitalizacijo. Pa ….«.

 

Zveni znano? Sam se večkrat poigravam z idejami, kaj vse bi lahko pri delovnih procesih storili za večjo učinkovitost in optimizacijo? Običajno naletim na ovire in izgovore, zakaj se nekaj ne da spremeniti.

 

  1. Uspešni ljudje se odlikujejo po tem, da znajo uravnovesiti svoj notranji potencial in vedenje, ki se kaže na zunaj.
  2. Zavedajo se svojih prednosti in omejitev, na podlagi česar lahko obvladujejo težavne situacije ali konflikte tako na strokovnem kot na zasebnem področju
  3. Če se osredotočimo na svoje prednosti, bomo izpolnili osnovni predpogoj za večji poklicni in osebni uspeh.

Mladi so taki… Starejši so taki… Za generacijo X je značilno to, za generacijo Z je značilno ono. Naj že na začetku povem, da to ne bo razmišljanje o značilnostih enih in drugih. O tem je bilo že ogromno napisanega. To bo tekma. Tekma med enimi in drugimi na igrišču IKT kompetenc. Bolje rečeno tekma s stereotipi o enih in drugih.

 

Kakšni so motivi delodajalca za vključevanje svojih zaposlenih v izobraževanje? Kaj se skriva za motivom osebne rasti in osebnega razvoja zaposlenega? Ali podjetja svojim zaposlenim v delovnem času nudijo izobraževanja za njihovo rast in razvoj? Zakaj izobraževati manj izobražene, starejše delavce, v katerih rast in razvoj se doslej ni vlagalo? Dolgo časa so bili ti delavci »nevidni» oziroma v razvojno-izobraževalnem smislu »zapostavljeni oz. zanemarjeni«. Možnosti za osebno rast in osebne spremembe zaposlenih so pogoj za spremembe na delovnem mestu, za dobre odnose. So temelj spoštovanja na delovnem mestu, so način ko zadovoljni delavec lahko postane zavzeti delavec.

Kaj so vrednote?

Vrednote so tista globoko zasidrana prepričanja, ki nas motivirajo, vodijo naše interese in naše vedenje. Opredeljujejo, kaj je za nas dobro, predvsem pa, kaj je za nas pomembno. So razlog, ZAKAJ nekaj počnemo.

Naše osebne vrednote so urejene v nekakšen sistem, ki izvirajo iz matične družine. Vrednote namreč niso prirojene temveč priučene. Nekatere igrajo pomembno vlogo v našem življenju, druge pa stransko. Vrednota je tista, ki bo definirala odnos med posameznikom in nekim ciljem ali neko drugo osebo. To, kar je pomembno nekomu, morda ni pomembno komu drugemu.

Dan po obisku abrahama se je Igor kot vsak ponedeljek zgodaj zjutraj odpravil v službo. Odkar se je njegov mladi, ambiciozni direktor odločil, da bo ukinil papirno poslovanje, mu vsako ponedeljkovo jutro predstavlja ogromen stres. Z računalnikom ni delal nikoli, nikoli mu ni bilo treba. Sedaj pa kar naenkrat sprememba.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih