Luka Dončić spet vadi proste mete

Naš košarkarski biser se je vrnil v službo. Letošnje poletje bo zanj delovno. Za razliko od prejšnjih let. Za marsikoga od nas bo letošnji poletni dopust zaradi okoliščin, v katerih smo se znašli, bistveno drugačen kot prejšnja leta.

Bližina plaže, dobri žuri, cena nastanitve? Ne, letos zna biti ključen dejavnik pri odločanju kam na dopust zaupanje, katera država/lokacija/nastanitev je varna oz. kje se bomo sami počutili dovolj varno. Občutek varnosti pa je eden od predpogojev, da se bomo na dopustu počutili dobro. To si pa vsi želimo, ali ne? :) Ravno danes me je sodelavka vprašala, če naj gre letos na Hrvaško ali ne? Ko kroži naokoli toliko nasprotujočih si informacij, je dobro ohraniti mirno glavo in se s to isto lastno (in ohlajeno) glavo tudi odločati.

 

Zaupanje v podjetjih zaradi dela na daljavo na resni preizkušnji

Zaupanje je tudi v podjetjih gradnik dobrega počutja zaposlenih in navsezadnje produktivnosti podjetja.

Marsikdo se je letos zaradi epidemije prvič srečal z delom na daljavo. Namenoma se izogibam frazi »delo od doma« saj v resnici lahko danes s pomočjo novih tehnologij delamo od kjerkoli, ne samo od doma. Pokazali so se plusi in minusi takega načina dela. A dejstvo je, da si dela na daljavo želi čedalje več zaposlenih.

 

Korona gor ali dol, delo na daljavo bo kmalu postalo nova normalnost. Ker tega še nismo vajeni, se je pokazalo, kje je tista glavna ovira (seveda poleg spremembe zakonodaje na tem področju), da bi imelo več zaposlenih možnost delati na tak način. Poudarjam, da tu ne citiram kakšne raziskave, ki jih sicer v zadnjem obdobju na to temo ne manjka, ampak bolj za občutek, ki ga dobivam preko pogovorov s številnimi kolegi, ki delajo v različnih panogah. Po mojem mnenju je glavna ovira za »več dela na daljavo«, podobna kot pri izbiri dopusta, in sicer gre za vprašanje zaupanja. Zaupanja med sodelavci, ki delajo v istem timu in zlasti zaupanja med vodjo in zaposlenimi. Korona je pravzaprav razgalila realno sliko, da zaupanja v podjetjih morda ni toliko kot se nam je zdelo na prvi pogled.

 

Zgodba o medvedu in zajčku

Morda ste že slišali za zgodbo o medvedu, ki naj bi pojedel vse gozdne živali. V gozdu zato zaradi te informacije med živalmi zavlada panika. Prvi se opogumi jelen, stopi do medveda in ga vpraša: »Medved, a je res, kar se govori, imaš res seznam živali, ki jih boš pojedel?«

Medved: »Res je.«

Jelen: »Pa sem tudi jaz na tvojem seznamu?«

Medved: »Seveda.«

Jelen se žalosten poslovi, naslednji dan je bil njegov zadnji.

To izve volk, pride do medveda in ga vpraša: »Medved, imaš res seznam živali, ki jih boš pojedel? Sem tudi jaz na njem?« Medved mu to potrdi, volk se jezno od medveda poslovi, naslednji dan pa tudi od svojega življenja.

Panika v gozdu je čedalje večja. Tretji dan k medvedu pride zajček. Med njima steče pogovor.

Zajček: »Medved, je res, da imaš seznam živali, ki jih boš pojedel?«
Medved: »Res je.«
Zajček: »Sem na njem?«
Medved: »Si.«
Zajček: »Me lahko izbrišeš?«
Medved: »Seveda, ni problema.«
 

 

Komunikacija je ključ

Včasih lahko enostavno vprašanje, naslovljeno pravi osebi, razreši navidez nerešljive situacije. Koliko zamer bi nam bilo prihranjenih, če bi bili zmožni asertivno vprašati ali pojasniti naše želje. Komunikacija je najpomembnejša spretnost v našem življenju. Lahko gradi zaupanje med nami ali pa je razlog za slabo voljo, včasih tudi za paniko.

 

Dejstvo je, da ne moremo ne-komunicirati. Tudi če z nekom ne komuniciramo, s tem nekaj sporočamo. Okoliščine od nas zahtevajo čedalje več e-komuniciranja. Tudi mi se preko Slack-a, ZOOM-a, Teams-ov in ostalih orodij učimo, kako kar najbolj učinkovito komunicirati. Vse te nove tehnologije in orodja nam obljubljajo, da bodo rešile vse naše težave, a žal (ali pa na srečo) to ne gre. Če je komunikacija v podjetju slaba, jo tudi Slack ali Teams-i ne bodo znali rešiti. Po drugi strani pa je lahko nova tehnologija čudovit pripomoček in nadgradnja tam, kjer je komunikacija že sicer dobra. Nobeno orodje namreč ne more nadomestiti izrečene pohvale sodelavcu v trenutku, ko jo potrebuje. Nobeno orodje tudi ne more nadomestiti iskrenega pogovora vodje s svojim zaposlenim. Nova orodja so sicer zelo dobrodošla, a ne se zanašati na njih.

 

Naredite korak NAZAJ – k osnovam

Če pri vas škripa v komunikaciji, če informacije ne krožijo, tako kot bi si želeli in posledično ni pravega zaupanja, naj vas potolažim. Še zdaleč niste edini. :) Nima pa nobenega učinka v tem primeru naročiti novo aplikacijo, ampak se je treba vrniti k osnovam. Tudi Luka Dončić je na prvem treningu po vrnitvi v ZDA – vadil proste mete.

 

S kolegicami svetovalkami sem zadnje mesece veliko prisoten v podjetjih. Zaznavamo, da se vsi srečujemo s podobnimi težavami. Komunikacija, delo v timih, ustvarjanje zaupanja. Podjetjem pomagamo, da bi začeli z osnovami gradnje uspešnega kolektiva. Pripravljenih imamo kar nekaj delavnic in orodij za lažji začetek.

 

Če želite, da pomagamo tudi vam, nam pišite.

 

 

 

Za vas piše: 

ROK TRDAN

 

Po izobrazbi profesor geografije in zgodovine, po duši pa večni optimist in iskalec nečesa novega. Večletne izkušnje na področju dela z ljudmi je pridobival preko dolgoletnega prostovoljnega udejstvovanja, na poklicnem področju pa preko koordiniranja projektov za brezposelne osebe in izvajanja številnih delavnic s področja digitalnih kompetenc. Najbolj je zadovoljen, ko opazi napredek, tako na področju osebnega razvoja posameznika kot optimizacije kakšnega delovnega procesa podjetja. Skrbi za vse tehnične podrobnosti orodij, ki pomagajo podjetjem pri razvoju kadra, sodeluje pri razvoju orodij, izvaja pa tudi testiranja in individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih.

 

Rok je svetovalec v projektu Svetovanje za zaposlenekoordinator programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere

Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport)

 

Sodelavci o Roku:

  • Nisem še srečala človeka, da bi bil tako zelo natančen, temeljit, da bi se poglobil v res vsako podrobnost. Če delaš z njim, veš, da bo vse narejeno, kot je treba. Obenem pa je izredno pozitiven, optimističen in nikoli slabe volje. 

 

Rok je dosegljiv na:

rok.trdan@cene-stupar.si,

031 729 904

 

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

 

 

 

Aktualno

september 2020
  • po
  • to
  • sr
  • če
  • pe
  • so
  • ne
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Povezane novice

Kaj bi naredili z besedami, da vaša komunikacija le ni tako jasna, kot mislite, da je? Ste pripravljeni na iskreno mnenje sodelavca?

Vsakdo od nas se je znašel v situaciji, ko je prišel na novo delovno mesto, brez navodil za delo in brez konkretnega prenosa znanja.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih