Malo drugačna zima 2020...ali kako nikoli ne bo več kot je bilo

Pa vendar...imamo možnost odločitve.

 

Novoletna praznovanja so se zaključila, ljudje vstopajo v novo leto 2020 polni optimizma in načrtov.

Januar 2020; v javnosti se začenja omenjati nov virus, ki ga do tedaj še nismo poznali, mesto Vuhan na Kitajskem pa postane dnevna novica. Kaj se dogaja v tem 11 milijonskem mestu?

 

Dnevno prihajajo informacije, ki vzbujajo skrb. Končno strah dobi ime, virus poimenujejo SARS-CoV-2, bolezen, ki jo virus povzroča pa COVID-19. Bolezen se kaže z vročino, kašljem in občutkom pomanjkanja zraka.

 

Mesto zaprejo; nihče ne sme iz mesta in v mesto, Vuhan postane mesto duhov. Novice, ki prihajajo so strašljive, ljudje začnejo umirati.

Medtem Evropa in ostali svet živita svoje običajno življenje. Zdi se, da je virus daleč, zimska sezona je na vrhuncu; smučanje v Dolomitih, beneški karneval, počitnice v toplem Maroku…

Virus se širi in potrdi ga že 25 držav. In potem na začetku februarja odjekne…prvi primer koronavirusa pri Italijanu, ki se je vrnil iz Vuhana. Virus trka na evropska vrata, najprej tiho, kmalu pa postane jasno, da so se vrata na stežaj odprla.

4. marec je dan, ko premier Marjan Šarec prek Twitterja sporoči, da so prvo okužbo z novim koronavirusom odkrili tudi v Sloveniji. Gre za moškega, ki je iz Maroka preko Italije pripotoval v Slovenijo.

Dnevno prihajajo zaskrbljujoče novice o širitvi virusa v Italiji; na udaru je predvsem severni del Italije, Lombardija. Število mrtvih narašča in apokaliptični prizori postajajo realnost.

Ulice Evrope se praznijo, nekoč živahna mesta so samo še spomin. Prebujamo se v nov svet, svet, kjer je vsak dan več okuženih ljudi.

 

IN PRIHAJAJO TUDI VZPODBUDNE NOVICE

»Vuhan, kitajsko mesto, žarišče izbruha novega koronavirusa, v zadnjih 24 urah ni imel nobene nove okužbe. Nekatere bolnišnice že praznijo, kar po besedah Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) pomeni upanje za ves svet.«

 

In preden se bo virus poslovil iz Evrope, sveta, lahko tudi sami prispevamo k njegovemu hitrejšemu odhodu.

 

Upoštevajmo vsa navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje in ostanimo doma.

 

Krepimo svoj imunski sistem, saj se na ta način lažje spopadamo z virusom. Pa poglejmo nekaj priporočil:

 

  • Uživajmo C vitamin, ki pomaga vzdrževati imunski sistem; gre za vodotopen vitamin, ki pri človeku igra pomembno antioksidativno vlogo in sodeluje v številnih bioloških procesih. Najbogatejši vir C vitamina so živila rastlinskega izvora, npr. paprika, kivi, jagodičevje in citrusi.
  • Uživajmo D vitamin, ki ohranja močen imunski sistem, ki nas ščiti v boju proti virusom in bakterijam. V kolikor nam ga primanjkuje, ga moramo nujno dodajati, posebej v zimskih mesecih, ko ga ne dobimo po naravni poti z nastavljanjem soncu. Študije dokazujejo, da pomanjkanje vitamina D poveča predispozicijo za virusne okužbe dihal. Izbirajte naravne oblike v kapljicah ali kapsulah.
  • Na jedilniku se naj znajde pekoča hrana, ki po tradicionalni kitajski medicini krepi pljuča: ingver, čili, hren.
  • Pitje lipovega in timijanovega čaja krepi pljuča, zato si privoščimo skodelico ali dve na dan.
  • Za krepitev imunskega sistema je zelo pomembno stanje našega črevesja, saj se tam nahaja sedež našega imunskega sistem. Poskrbimo za dobre bakterije in uživajmo hrano, ki ne povzročala razrast patogenih bakterij. Na jedilniku naj bo sveža zelenjava in sadje, polnovredna živila, izogibajmo pa se sladkorju, saj le ta zmanjšuje naš imunski sistem.
  • Večerja naj bo zelenjavna, privoščimo si enolončnice s stročnicami, saj na način ne zakisamo telesa .
  • Naredimo probiotično kuro, ki bo še dodatno okrepila naš imunski sistem.
  • MOKSA-zelišče, ki odganja 100 bolezni. Moksa je pomemben del tradicionalne kitajske medicine in je znana že nekaj tisoč let; učinkovita je pri presežku sluzi, ki se lahko kaže v obliki težav z obnosnimi votlinami (sinusitis), s pljuči (pljučnica, bronhitis …) ali z ušesi (vnetje ušesa) Moksajte se vsak dan, na področju med bradavicama, 20 minut.
  • In ne nazadnje, spanec naj bo dolg vsaj 7 ur. Med spanjem se sproščajo rastni hormoni, ki pomagajo otrokom rasti in pomagajo pri izgradnji mišic, premagovanju bolezni in popravilu poškodb tkiv pri odraslih. Prav tako med spanjem nastajajo tudi nekateri hormoni, ki vplivajo na porabo energije v telesu. Pomanjkanje (kvalitetnega) spanca poveča tveganje za visok krvni pritisk, bolezni srca, diabetes in druga zdravstvena stanja.
  • Pojdite na sprehod v naravo (upoštevajte varnostno razdaljo vsaj dveh metrov).
    • Opustite kajenje. Tobačni dim ohromi migetalke v dihalnih poteh, ki skrbijo za čiščenje nečistoč, tudi virusov, iz dihal navzven.
    • Če je le možno, se izognite stresu, ki ruši nš imunski sistem.
    • Poskrbite, da bodo prostori primerno vlažno, saj se v vlažnem zraku izkašljane kapljice ne posušijo v zraku in hitro padejo na tla, zato ima virus v njih manjši doseg.

In za konec

  • Razmišljajte pozitivno, meditirajte, preberite knjigo, ki si jo že dolgo želite,…

 

 

 

Za vas piše: 

RENATA BAČVIĆ

 

Renata je dosegljiva na:

renata.bacvic@cene-stupar.si,

030 333 500​

Za nami so pestri Dnevi svetovalnih središč in Tedna vseživljenjskega učenja.

 

Kaj smo do sedaj počeli?

 

Uspešno smo kljubovali koroni in izpeljali različne delavnice na katerih smo vadili spomin, se učili slepo tipkati, ugotavljali učne tipe in poklicne interese ter iskali svoje sidro. Bili smo tudi gostje na Zavodu RS za zaposlovanje (UE Domžale), kjer smo predstavljali projekt #Začetna integracija priseljencev, prav tako pa ste nas lahko obiskali na stojnici Mestne knjižnice Ljubljana. Pri tem nismo pozabili na naše odlične projekte #Korak-Kompetence za razvoj kariere ter #Svetovanje za zaposlene.

 

 

 

 
 

 

Izjava svetovanca

 

G. Eugene Kuznetsov, svetovanec Svetovalnega središča osrednjeslovenske regije, nam v kratkem intervjuju predstavi, kaj je pridobil s svetovanjem, ter koristi reševanja vprašalnika SVOS.

 

Vabljeni k ogledu!

 

 

 

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

 

 

 

Aktualno

september 2020
  • po
  • to
  • sr
  • če
  • pe
  • so
  • ne
  • 31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih