Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti
delavnice, zaposlitev, vodja

Vsako prvo sredo od 9.00 do 9.30: Kava s sodelavcem

Vam je dovolj splošna razlaga ali potrebujete slikovite konkretne primere, s katerimi vam postreže sogovornik?

Kljub temu, da naši možgani potrebujejo konkretne razlage, primere, usmeritve, pa ljudje v komunikaciji velikokrat ostajamo pri »splošnem«, pri splošno formuliranih povedih. Pozabimo pa na »konkretnost«, s katero bi prepričali sogovornika.

Delavnice za iskalce zaposlitve  

Pred nekaj leti sem vodila delavnice za iskalce zaposlitve. Skupaj smo »pilili« življenjepise, kamor so iskalci zaposlitve vpisovali svoje kompetence. Zagreto sem jim razlagala kaj je to kompetenca in kako se kaže pri delu. Kljub trudu jih je v rubriki »Kompetence« večina zapisala, da so pošteni, odgovorni in delavni. Nekateri so dodali še komunikativnost, kreativnost oziroma da jih odlikujeta prilagodljivost in zavzetost.   

Niso mi znali jasno razložiti kaj zanje pomeni poštenost ali kako se kaže njihova kreativnost. Seveda smo potem vajo večkrat ponovili. Očitno nisem bila dovolj jasna oziroma konkretna. 

 

Predstavitev ponudnikov za izdelavo spletne strani  

Pred dobrim letom sem bila prisotna pri predstavitvah ponudnikov za izdelavo spletne strani. Na vprašanje zakaj bi izbrali prav njih (in ne koga drugega), smo dobili samozavestne odgovore: »Ker smo preprosto najboljši!«; »Smo hitri in odzivni.«; »Če nas izberete, boste dobili zanesljivega in kredibilnega partnerja.«;  »Imamo odlično ekipo, smo strokovni in kvalitetni.«; »Naše vodilo je vaše zadovoljstvo.« 

 

Bodite konkretni prosim! Nisem si znala točno predstavljati kaj to v resnici pomeni. Kaj konkretno pomeni obljuba, da bodo naš zanesljiv partner? Če je njihova prednost strokovnost, ali potem drugi ponudniki pa niso strokovni ali kaj?     

 

Kaj si predstavljate, ko v življenjepisu piše, da je kandidat za delovno mesto prilagodljiv?  

Ali to pomeni, da bo vsak dan brez problema podaljšal svoj delavnik za 1-2 uri?  

Ga lahko prestavljamo vsak dan na drugo delovno mesto?  

Bo z nasmeškom na obrazu vsak teden nadomeščal odsotnega sodelavca?  

Jutri ga pošljemo v nočno izmeno, naslednji teden pa v drugo enoto, na drug konec Slovenije. Vse to pri njem sploh ne bo problem, saj je napisal, da je prilagodljiv.  

 

Globoko sem prepričana, da ima beseda prilagodljivost v očeh kandidata drugačen pomen. Iz splošnega opisa »sem prilagodljiv«, pa tega ni moč razbrati.   

 

Kaj si predstavljate ob zagotovilu, da je ponudnik prilagodljiv, hiter in odziven?  

Ponudnika za izdelavo spletne strani smo vprašali ali njegova odzivnost pomeni, da se na težave odzove v manj kot 24 urah, morda celo 12 urah. »Seveda ne! Kaj pa si mislite? V treh delovnih dneh bodo odpravili težave!«   

 

Ker se nam je mudilo, smo vprašali ali bi spletno stran lahko naredili v roku 1 meseca. Spet ne. Tako ne gre, imajo precej naročil.  

 

Na to ne bi niti pomislili, če ne bi nenehno izpostavljali svoje blazne odzivnosti in prilagodljivosti. Torej v mojih očeh niso ne odzivni, ne prilagodljivi, ne hitri.   

 

Na koncu smo izbrali ponudnika, ki nam je »zadovoljstvo stranke« konkretiziral takole: »Račun vam bomo izstavili šele takrat, ko boste z vsem, kar je na spletni strani, 100% zadovoljni.« Seveda nas je konkreten odgovor prepričal. Točno tako je tudi bilo. Z gospodom sodelujemo tudi pri drugih projektih.   

 

Posledice  

Vse prevečkrat o stvareh govorimo NA SPLOŠNO. Kako pa se nekaj KONKRETNO kaže, ne znamo enostavno razložiti.

Mene blazno pritegne konkretnost, konkretni primeri.  

 

Trdno stojim za trditvijo, da je konkretno za sogovornika veliko bolj zanimivo kot splošno. S konkretnimi opisi, primeri ga boste veliko bolj pritegnili k poslušanju ali angažirali za sodelovanje.     

 

Pa ne le to. Če je komunikacija preveč splošna, je večja verjetnost, da bo pri sogovorniku prišlo do komunikacijskega šuma. Posledično to lahko pripelje do nesporazuma, kasneje konflikta. Sogovornik ima namreč svoje unikatne predstave, ki so, zelo pogosto, povsem drugačne od naših.   

 

Kaj sporoča šef, ko svoji ekipi reče: »Želim, da bi bolje sodelovali med seboj!« 

Uf, to so šifre, ki jih ne znam/o dekodirati.  

 

Na kaj najprej pomislim/o? 

Šef torej ni zadovoljen. S kom ali s čim ni zadovoljen?  Ali ni zadovoljen z nami  kot osebami ali z našim delom? Z vsem delom ali le segmentom mojega/našega dela? Ali zato ker, po njegovo, ne sodelujemo, slabše opravljamo svoje delo?  

 

Kaj želi od mene/nas? 

  • Ali želi, da imam/o več sestankov? Kako pogostih? 

  • Ali želi, da je pretočnost informacij večja, da sodelavcu dam še več informacij o svojem delu? 

  • Moram sodelavca vključiti v svoje delo? Kako?    

  • Ali želi, da gremo večkrat skupaj na kavo, da se več pogovarjamo, da se bolje spoznamo kot osebe?   

  • Ali naj sodelavca večkrat vprašam ali potrebuje pomoč? 

 

Koliko vprašanj se poraja v moji glavi. Preveč ugibanj zaradi enega samega (preveč splošnega) stavka.  

 

Meni se pa le zdi, da že sedaj dobro sodelujem/o   

Nimam/o dovolj konkretnih informacij od šefa. Ne vem kaj njegove besede pomenijo, kaj šef od mene pričakuje. On gotovo točno ve. Ampak jaz ne vem.   

 

Sprememba se po vsej verjetnosti ne bo zgodila. Ne bomo ne bolje, ne več sodelovali. Skoraj prepričana sem, da ob teh besedah zaposleni ne bodo samostojno pripravili konkretnega plana za boljše sodelovanje.   

 

Le izjemno proaktivna oseba, bo šla do njega in ga spraševala kaj je mislil s tem, kaj pričakuje od nje. Redki so zaposleni, ki ostanejo ob takih, splošnih navodilih, angažirani ter aktivno in zavzeto iščejo dodatne informacije pri šefu.

 

Večina pa bo le zamahnila z roko in rekla »Nikoli ne naredim/o nič prav, nikoli ne bom/o dovolj dobra/i zanj, spet me/nas le graja!«  

 

Vsako prvo sredo od 9.00 do 9.30: Kava s sodelavcem 

»Jana, vsako prvo sredo v mesecu si za sogovornika izberi drugega sodelavca. Pogovarjajta se o svojem delu. Določita eno novo skupno aktivnost, ki bo povezovala vajino delo. Realizirajta jo. Po treh mesecih bosta o tem poročala timu.«   

Sedaj bolje razumem kaj šef želi od mene.    

  • Ne čutim, da šef graja mene ali moje delo oz. delo ekipe. 

  • Ni potrebne dodatne energije za razmišljanje o tem kaj šef želi od mene.  

  • Aktivnost je konkretna in časovno opredeljena. 

  • Vem, da sem sama odgovorna.     

 

Česa učimo vodje? 

Vodjem pomagamo, da je njihova komunikacija s sodelavci čim bolj konkretna. Zaposleni ne maramo šifer. Zmedeni smo zaradi njih. Posledično o njih veliko (preveč) razmišljamo. Zaradi tega odteka naša dragocena energija. Z njo pa čas. Čas pa na koncu pomeni denar.

 

V izobraževalnih programih, ki jih v okviru projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere 2018–2022 lahko pripravimo za vodje, starejše od 45 let, izhajamo iz konkretnih »case-ov« (primerov iz delovnega okolja) vodij. Nudimo uporabno znanje, ki ga vodje lahko takoj naslednji dan preizkusijo pri svojem delu, v (bolj konkretni) komunikaciji s sodelavci. Operacijo sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

 

 

 

Za vas piše: 

JANA MLAČNIK

 

Po izobrazbi diplomirana andragoginja z magisterijem iz kadrovskega managementa.  Že celo svojo kariero se kali na področju izobraževanja odraslih, vodila je delavnice vseživljenjske karierne orientacije, spretna je v pripravi prijav na evropske projekte.  Svetuje podjetjem s področja razvoja kadrov, sodeluje je pri vsebinski pripravi orodij za ugotavljanje motivacije in merjenje kompetenc po metodi 360, izvaja testiranja oziroma individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih. Pripravi vam program izobraževanja, ki bo odgovoril na vaša pričakovanja in je poln konkretnih nasvetov, ki jih boste že naslednji dan preizkusili pri svojem delu. Vodi področje dela s podjetji na Cene Štupar - CILJ.

Jana je svetovalka v projektu Svetovanje za zaposlenekoordinatorka programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere

Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

 

Sodelavci o Jani:

  • Vrzi izziv pred Jano in dobil boš preskakovalca ovir. Jaz ji ljubkovalno rečem buldožer. Jana s svojo vztrajnostjo pride povsod in doseže marsikaj, a vseeno pri tem ostaja mehka in prijazna. Zato jo tudi občudujem. Je vestna, marljiva, natančna, organizirana in v meni zbuja potrebo po tem, da postanem boljša različica sebe.
  • Rada ima sladkarije, a se jim trudi upreti.
  • Predana delu, ideji, za katero stoji, usmerjena v akcijo (spodbujevalec).
  • Je odličen strateg, projekte zgradi na trdnih temeljih, tako da je njihova uspešnost zagotovljena. Deloholik,  a izredno prijetna sodelavka in sogovornica. 

 

Jana je dosegljiva na:

jana.mlacnik@cene-stupar.si,

031 729 908

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih