Organizatorka izobraževanja odraslih
Katja Nussdorfer Potočnik, +386 30 313 617, katja.potocnik@cene-stupar.si
 

Financiranje

Izvedba projekta »Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito« se financira iz sredstev Evropske unije, Sklada za azil, migracije in vključevanje (75%) in sredstev Ministrstva za notranje zadeve (25%).

Javni zavod Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana je bil na podlagi vloge na javni razpis za izvedbo projekta »Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito«, št. 430-171/2015, objavljenem v Uradnem listu RS št. 43/2015 z dne 19.6.2015 in na spletni strani Ministrstva za notranje zadeve, s sklepom o izboru projekta št. 430-171/2015, z dne 25.8.2015 izbran za izvedbo projekta »Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito«.

Pogodba številka C1711-15-460331.

 

Trajanje projekta

Projekt se izvaja od oktobra 2015 do 31.8.2017.

 

Kraj izvajanja

Projekt se izvaja na lokaciji azilnega doma, Cesta v Gorice 15, Ljubljana, na Kotnikovi 8 v Ljubljani ter v Nastanitvenem centru v Logatcu. Občasno se aktivnosti izvajajo tudi na drugih lokacijah, kjer organiziramo npr. »jezik v živo« ali sodelovanje na dogodkih izven azilnega doma.

 

Namen in cilji projekta

Splošni cilj projekta je izboljšati standarde sprejema, nastanitve in oskrbovanja prosilcev za mednarodno zaščito.

Sledili bomo naslednjim posebnim ciljem projekta:

  • izboljšana kvaliteta bivanja za prosilce za mednarodno zaščito v azilnem domu in v družbi gostiteljici;
  • opismenjenost in osnovno, funkcionalno razumevanje slovenskega jezika prosilcev za mednarodno zaščito;
  • boljše razumevanje učne snovi, spoznavanje tehnik učenja šoloobveznih otrok prosilcev za mednarodno zaščito;
  • lažje in hitrejše vstopanje in vključevanje otrok prosilcev za azil v procese izobraževanja;
  • lažje vključevanje v življenje v azilnem domu;
  • samostojnejše urejanje vsakodnevnih življenjskih zadev prosilcev za mednarodno zaščito izven azilnega doma.

 

Vpis

Kadarkoli. Zainteresirani prosilci se pred pričetkom tečaja oglasijo pri učiteljici in izpolnijo prijavnico.

V azilnem domu se o projektu, možnosti in načinu učenja slovenskega jezika, programu ter postopku vpisa izvajanja prosilci za mednarodno zaščito lahko seznanijo preko promocijskega materiala (plakati, zgibanke).

Termini za izvedbo programa so navedeni tudi na urniku, ki je objavljen na javno dostopnem mestu v azilnem domu. Ker se urnik glede na potrebe (število prosilcev za mednarodno zaščito, njihovo predznanje ter narodnost) spremeni, pravočasno objavimo vse njegove spremembe.

 

Program in način izvajanja programa

Program se izvaja vse delovne dni v tednu, 2 pedagoški uri na dan, predvidoma na način, da je 1 pedagoška ura na dan namenjena učni pomoči, 1 ura na dan pa ostalim osebam, ki so vključene v sistem izobraževanja in drugim zainteresiranim posameznikom, ki se želijo opismeniti ali nadgraditi svoje znanje slovenskega jezika. Pri slednji uri ne morejo biti prisotni vsi zainteresirani naenkrat, ampak se pouk izvaja v več skupinah. Glede na veliko fluktuacijo prosilcev se včasih urnik dnevno tudi spremeni oziroma prilagodi potrebam prosilcev.

Urnik, ki se glede na potrebe spreminja, je zastavljen tako, da so starši otrok, njihovi sorodniki, znanci oziroma posamezniki, za učenje slovenskega jezika zainteresirani posamezniki, ki obiskujejo konverzacijo, lahko prisotni tudi na učni pomoči in tako svoje znanje koristno pridobivajo in uporabljajo tudi ob pomoči otrokom, torej še dodatno uro vsak dan.

Tudi učenci osnovne šole, ki obiskujejo učno pomoč so lahko prisotni v času, ko je na urniku osnovna konverzacija in/ali opismenjevanje, ker je 1 pedagoška ura premalo za dokončanje domače naloge in učenje slovenskega jezika.

Glede na to, da je izvedba časovno zelo omejena (90 min) se po potrebi programi prepletajo med seboj.

Vsebine UČNE POMOČI, OSNOVNE KONVERZACIJE, kot OPISMENJEVANJA, potekajo skladno z okvirnimi programi oziroma predlaganimi tematikami, navedenimi v prijavi, vendar se le-te nujno prilagajajo potrebam udeležencev.

 

Pri izvajanju postopoma uvajamo in spodbujamo:

  • sodelovalno, timsko učenje in vzajemno pomoč: z aktivnim sodelovanjem staršev/sorodnikov otrok in drugih zainteresiranih odraslih pri sami izvedbi programa učne pomoči kot tudi vključevanje otrok v program osnovne konverzacije in tudi opismenjevanja;
  • enkrat mesečno učenje slovenskega jezika kot »jezik v živo« (tudi izven azilnega doma), spoznavanje institucij izven azilnega doma in urjenje dialogov za sporazumevanje v njih;
  • štirikrat letno pripravo in aktivno sodelovanje na različnih prireditvah v in izven azilnega doma (npr. ob Dnevu begunca, ob novem letu, v okviru Centra medgeneracijskega učenja Ljubljana, Interkulturnega centra…);
  • občasno uporabo tabličnih računalnikov kot učnega pripomočka.
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih