Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito | Cene Štupar - CILJ
Izvedba projekta »Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito« se financira iz sredstev Evropske unije, Sklada za azil, migracije in vključevanje (75 %) in sredstev Urada Vlade RS za oskrbo in integracijo migrantov (25 %). Št. pogodbe C1711-17-460400.
Trajanje
Od 6. 11. 2017 do 1. 11. 2020.
Namen projekta
Namen projekta je zagotoviti:
- opismenjevanje nepismenih in slabo pismenih oseb v latinici;
- osnovno konverzacijo z namenom doseganja funkcionalnega razumevanja slovenskega jezika;
- nudenje učne pomoči osebam, ki so vključene v redno šolanje.
Cilji projekta
- opismenjenost in osnovno oz. funkcionalno razumevanje slovenskega jezika prosilcev za mednarodno zaščito;
- lažje vključevanje v življenje v azilnem domu;
- samostojnejše urejanje vsakodnevnih življenjskih zadev prosilcev za mednarodno zaščito izven azilnega doma;
- lažje in hitrejše vstopanje in vključevanje otrok prosilcev za azil v procese izobraževanja;
- boljše razumevanje učne snovi, spoznavanje tehnik učenja šoloobveznih otrok prosilcev za mednarodno zaščito;
- izboljšana kvaliteta bivanja prosilcev za mednarodno zaščito v azilnem domu in v družbi gostiteljici.
- Azilni dom, Cesta v Gorice 15, Ljubljana;
- izpostava azilnega doma na Kotnikovi 8 v Ljubljani;
- izpostava azilnega doma v Nastanitvenem centru v Logatcu;
- občasno se aktivnosti izvajajo tudi na drugih lokacijah, kjer organiziramo npr. »jezik v živo« ali sodelovanje na dogodkih izven azilnega doma.
Program se izvaja vse delovne dni v tednu, 2 pedagoški uri na dan, predvidoma na način, da je 1 pedagoška ura na dan namenjena učni pomoči, 1 ura na dan pa ostalim osebam, ki so vključene v sistem izobraževanja in drugim zainteresiranim posameznikom, ki se želijo opismeniti ali nadgraditi svoje znanje slovenskega jezika.
Vsebine UČNE POMOČI, OSNOVNE KONVERZACIJE, kot OPISMENJEVANJA, potekajo skladno z okvirnimi programi oziroma predlaganimi tematikami, navedenimi v prijavi, vendar se le-te nujno prilagajajo potrebam udeležencev.
Pri izvajanju postopoma uvajamo in spodbujamo:
- sodelovalno, timsko učenje in vzajemno pomoč: z aktivnim sodelovanjem staršev/sorodnikov otrok in drugih zainteresiranih odraslih pri sami izvedbi programa učne pomoči kot tudi vključevanje otrok v program osnovne konverzacije in tudi opismenjevanja;
Kadarkoli. Zainteresirani prosilci se pred pričetkom tečaja oglasijo pri učiteljici in izpolnijo prijavnico. Urnik je naveden na oglasnih deskah, na vratih učilnic in na plakatih.
Katja Potočnik Nussdorfer
030 313 617
|
STATISTIČNI PODATKI
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Skupaj |
Št. izvedenih ur |
228 |
1402 |
1668 |
1404 |
4702 |
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Skupaj |
Št. na novo vključenih udeležencev |
61 |
229 |
130 |
102 |
522 |
odrasli |
54 |
190 |
114 |
60 |
370 |
otroci |
7 |
39 |
16 |
42 |
152 |
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Št. aktivnih udeležencev |
61 |
244 |
176 |
140 |
odrasli |
54 |
203 |
147 |
87 |
otroci |
7 |
41 |
29 |
53 |
Pogostost obiskovanja |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
nad 50 ur |
8 |
84 |
84 |
107 |
nad 100 |
- |
39 |
40 |
53 |
nad 200 ur |
- |
8 |
4 |
9 |
nad 300 ur |
|
|
|
4 |
Najpogostejša država izvora |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Skupno |
Iran |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Eritreja |
+ |
+ |
|
|
|
Irak |
(+) |
+ |
+ |
+ |
+ |
Palestina |
|
+ |
|
+ |
|
Turčija |
|
+ |
|
|
|
Afganistan |
|
|
+ |
+ |
|
Sirija |
(+) |
|
+ |
|
|
Nigerija |
|
|
+ |
|
|
Maroko |
|
|
|
+ |
|
Najpogostejši materni jezik udeležencev |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Skupno |
farsi |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
tigrajščina
|
+ |
+ |
|
|
|
arabsko |
(+) |
+ |
+ |
+ |
+ |
kurdsko |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
turško |
|
+ |
|
|
|
paštu |
|
|
+ |
+ |
|
rusko |
|
+ |
+ |
+ |
|
Najpogosteje govorjeni jeziki (ni nujno materinščina) |
Jezik |
1 |
arabski |
2 |
kurdski |
3 |
farsi |
4 |
tigrinski |
5 |
ruski |
6 |
paštu |
OCENE UDELEŽENCEV
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Najbolje ocenjeno |
Učenje slovenščine |
●Učenje slovenščine ●Koristne vsebine ●Obiskovanje tečaja vpliva na lažje vključevanje v življenje v AD
|
●Obiskovanje tečaja vpliva na lažje vključevanje v življenje v AD ●Obisk tečaja ne vpliva na to, da bolje živijo (Kotnikova) |
da bi se še naprej učili slovenščino |
Najslabše ocenjeno |
Neprimeren učni prostor (Kotnikova) |
Ne želijo si sodelovanja na prireditvah izven AD |
Obisk tečaja ne vpliva na to, da bolje živijo (AD) |
Obisk tečaja ne vpliva na to, da bolje živijo |
OCENE IZVAJALCEV
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Najbolje ocenjeno |
Koordinacija in organizacija programa |
●Znanje udeležencev ●Koordinacija in organizacija programa |
●Digitalno opismenjevanje ●Koordinacija in organizacija programa |
●Digitalno opismenjevanje ●Koordinacija in organizacija programa |
Najslabše ocenjeno |
●Slaba udeležba otrok pri učni pomoči ●Slabo opremljen učni prostor (AD) |
●Prekrivanje učne pomoči in drugih dejavnosti za otroke ●Neprimerni učni prostor (Kotnikova) |
●Prekrivanje učne pomoči in drugih dejavnosti za otroke ●Neprimeren in slabo opremljen učni prostor (AD in Kotnikova) |
●Prekrivanje učne pomoči in drugih dejavnosti za otroke ●Neprimerni učni prostor (Kotnikova |
Podatki temeljijo na dokumentaciji, ki smo jo vodili v okviru projekta Opismenjevanje in učna pomoč za prosilce za mednarodno zaščito.
Pripravila: Katja Potočnik Nussdorfer